Handelsbetingelser

Sidst opdateret 27.02.2023

Hvad er handelsbetingelser?

Handelsbetingelserne er de betingelser der definerer vilkårene mellem dig som kunde og os som webshop i forbindelse med et køb.

Introduktion 

VitaYummy er et Skandinavisk brand udviklet af Nordic Nutriment ApS. 

Nordic Nutriment ApS 

Industrivej 21, 2. sal 

4000 Roskilde, Denmark 

CVR: 38411403 

Telefon: +45 4880 2770 (mellem 10 - 15 på hverdage) 

E-mail: info@vitayummy.com 

 


 

Kontakt 

Nordic Nutriment ApS kan kontaktes på Telefon: +45 4880 2770 (mellem 10 - 15 på hverdage) eller e-mail: info@vitayummy.com   

 

Afgivelse af ordre 

En ordre afgivet på VitaYummy's webshop er bindende for begge parter, når kunden har modtaget en ordrebekræftelse. Nordic Nutriment ApS har ret til at kontakte dig hvis du har indtastet en forkert eller ugyldig adresse ved afgivelse af din ordre. Er pakken blevet sendt afsted til en forkert adresse ved forkert indtastning er dette kundens eget ansvar og Nordic Nutriment ApS refunderer eller erstatter ikke pakker der er blevet sendt til forkert adresse grundet fejl i indtastning ved ordreafgivelse. Har du angivet en ugyldig eller forkert e-mailadresse og derfor ikke modtaget din ordrebekræftelse er det kundens eget ansvar at sende en e-mail til info@vitayummy.com for at få rettet fejlen og derfor modtage korrekt information omkring den afgivne ordre.   

 

Betaling 

Her kan du vælge mellem flere betalingsformer. Vi modtager betaling via PayPal og med kortene Visa & MasterCard. Vi afregner i DKK inkl. moms. Betalingen foregår via vores eksterne hostingpartner der processorer alle indgående transaktioner. Dine betalingsinformationer vil derfor udelukkende blive gemt hos den eksterne partner og kun under udførelse af transaktionen. Dine informationer gemmes på en ekstern server der både PCI DSS Certificeret (Payment Card Industry Data Security Standard) samt krypteret via SSL (Secure Socket Layer) der er udbredt som en af de højeste standarder indenfor krypteringsteknologi. Dette sørger for at dine data bliver opbevaret i sikkerhed og ikke kan aflæses af andre tredjeparter. Dine betalingsinformationer opbevares og processeres udelukkende af vores eksterne parter og behandlingen af disse betalingsinformationer er derfor en sag mellem dig og vores hostingpartner som databehandler. Beløbet trækkes først, når varen afsendes fra vores lager. Priserne er angivet i danske kroner. Du vælger fragtformen i slutningen af bestillingsforløbet. Alle priser er inklusive moms og eksklusive leveringsomkostninger. Vi tager ikke kortgebyrer. I henhold til det nyligt indførte EU-direktiv kaldet PS2D kan du blive bedt om at identificere dig selv oftere end tidligere under betalingsprocessen. I den forbindelse kan der opstå fejl af betaling i forbindelse med signaturkøb som følge af de nye regler for betaling med kort, da signaturkøb ikke længere godkendes som identifikation. Det er altid kundens egen kortudsteder, der afgør, hvornår kortbetaling fejler, og vi opfordrer derfor til at kontakte din egen kortudsteder, hvis du har spørgsmål til fejl under betaling og signaturkøb.   

 

Kortreservationer 

Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene er reserveret på dit kort eller konto indtil, vi enten hæver beløbet ifbm. at vi sender ordren, eller indtil pengene bliver frigivet ifølge aftale med din kortudsteder. En reservation på Visa Electron-, Mastercard- og Visa kort fjernes normalt efter 1-2 dage, men nogle gange tager det op til 7 dage. Nogle banker tager endda 30 dage om at fjerne en reservation. Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder eller bank. Det er også din Bank, du skal kontakte, hvis en reservation ikke er blevet frigivet, da vi desværre ikke har mulighed for ophæve reservationer på din konto. Spørger din bank efter dokumentation på ophævelsen, er du meget velkommen til at kontakte os. 

 

Levering 

Langt de fleste ordrer forlader vores lager samme dag, hvis du bestiller inden kl. 16. Fragten koster 49,- pr. levering, dog leverer vi fragtfrit ved køb på 330,- og derover. Bemærk, at der i forbindelse med udsalgsperioder, november-december og lagersalg kan forekomme forlænget leveringstid.  

Fortrydelsesret 

Når du handler på VitaYummys webshop har du 14 dages fortrydelsesret, gældende fra den dag du har modtaget varen. Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@vitayummy.com, eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare. Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked. Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Du skal selv afholde de omkostninger der er med at returnere varen, og du hæfter for, hvis der opstår en skade under transporten. Visse varer kan ikke returneres med normal post. Det gælder fx for meget store forsendelser. Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste: 500 DKK Når vi har modtaget varen, overfører vi naturligvis det fulde beløb tilbage til dig. Beløbet vil blive overført til den konto/det kort, som blev brugt i forbindelse med købet. Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen. Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet. Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.   

 

Ingen fortrydelsesret 

Disse aftaler kan ikke fortrydes: Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt, Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen. Varen returneres til: 

VitaYummy C/O Junge Spedition
Hammerholmen 44 
2650 Hvidovre 
Mrk. VitaYummy Retur 

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.   

 

Varens stand ved returnering

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, hvorpå den fungerer. Hvis varen er benyttet udover, det der ovenfor beskrives, betragtes den som brugt. Hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi på modtagelsestidspunktet af returneringen. I visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.   

 

Reklamationsret

Hvis du køber en vare, og der er en fejl eller mangel ved den – finder købelovens regler anvendelse. Du kan reklamere over fejl og mangler ved varen inden for 24 måneder fra leveringstidspunktet. Bemærk dog, at nogle af vores produkter har en holdbarhed på mindre end 24 måneder og at almindelig nedslidning eller fordærvelse ikke er en reklamationsberettiget mangel, hvis varen har haft den holdbarhed, man med rimelighed kan forvente. Varen skal returneres til nedenstående adresse: 

VitaYummy C/O Junge Spedition 
Hammerholmen 44 
2650 Hvidovre 
Mrk. Reklamation. 

Vi beder dig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er. Ydermere bedes du medsende dit oprindelige ordrenummer, samt kontaktoplysninger. Hvis reklamationen er berettiget, tilbagebetaler vi dine rimelige fragtomkostninger. Husk, at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage, og at få en kvittering for afsendelse. Gem postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track- and tracenummer. Du skal reklamere indenfor rimelig tid efter, at du har opdaget manglen ved varen. Dog skal du stoppe med at benytte produktet ved fundet reklamation, for at vi har mulighed for at vurdere reklamationen korrekt. Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. Oplysning om klagemuligheder En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.naevneneshus.dk. EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant for forbrugere med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her: http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage, skal du angive vores e-mailadresse info@vitayummy.com. Vi anbefaler dog altid, at du kontakter os, for at finde en løsning på et opstået problem.   

For at kunne klage ved Nævnenes Hus, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Fortrolighedspolitik

For at kunne registrere- og levere din ordre afgivet på VitaYummy’s webshop, har vi brug for nedenstående oplysninger: Navn Adresse (hvortil varen skal sendes) Tlf.nr. E-mailadresse Dine kontaktoplysninger (navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse) vil alene blive brugt til at ekspedere din ordre, og til at kunne kontakte dig vedrørende din ordre. Vi sælger ikke dine kontaktoplysninger. Vi gemmer alene dine kontaktoplysninger i vores database samt videregiver til nødvendige partnere. Du kan læse mere om håndtering og behandling af din data og kontaktoplysninger i vores cookiepolitik og i vores persondatapolitik. Personoplysningerne registreres hos Nordic Nutriment ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Vi registrerer og videregiver de personoplysninger (navn, adresse, tlf. nr og mailadresse) som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. Den dataansvarlige på vitayummy.com er Nordic Nutriment ApS. Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig. Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@vitayummy.com. Læs mere om persondatabehandling i vores persondatapolitik https://www.vitayummy.com/persondatapolitik/.   

 

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende) Følg linket her eller brug formularen nedenfor: 

VitaYummy C/O Junge Spedition 
Hammerholmen 44 
2650 Hvidovre 
Mrk. Reklamation 

Email: info@vitayummy.com.

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser: __________________________________________________________________________________ Bestilt den: _______________________________ Modtaget den: _______________________________ Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________ Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________ Forbrugerens underskrift: _________________________________________ Dato: _________________ (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)